Διαλύουμε σε ένα γουδι ή στο μπλέντερ την μαστίχα μαζί με ελάχιστη ζάχαρη να γίνει σκόνη.
Ξεχωρίζουμε τους κρόκους από τα ασπράδια. Προσέχουμε να μην πέσει καθόλου κρόκος στο ασπράδι αλλιώς δεν θα φουσκώσει η μαρέγκα.
Βάζουμε σε ένα μεγάλο μπολ τα ασπράδια και ρίχνουμε 1 τσιμπιά αλάτι.
Ξεκινάμε να χτυπάμε σε χαμηλή ταχύτητα με τα σύρματα του μίξερ μέχρι να κάνει απαλές κορυφές.
Μόλις αρχίσει να κάνει κορυφές ξεκινάμε να ρίχνουμε την κρυσταλλική ζάχαρη βροχιδόν και αργά αργά ενώ χτυπάμε ταυτόχρονα σε μέτρια ταχύτητα. Ποτέ σε δυνατή.
Μετά από λίγο θα δείτε ότι αρχίζει να γυαλίζει και να είναι αρκετά σφιχτή η μαρέγκα.
Ρίχνουμε το ξύσμα λεμονιού, την μαστίχα και την βανίλια. Ρίχνουμε ένα ανακάτεμα και αφαιρούμε το μίξερ.
Τέλος κοσκινίζουμε από πάνω την άχνη και με μια σπάτουλα ανακατεύουμε απαλά και μαλακά. Θέλουμε να μην χαθεί ο όγκος των ασπραδιών οπότε δεν ανακατεύουμε πολύ. Ίσα ίσα να πάρει την άχνη.
Μεταφέρουμε το μείγμα σε μια σακούλα ζαχαροπλαστικής με ότι μύτη θέλουμε. Κόβουμε σε 30-35 μαρεγκάκια.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 100 βαθμούς στον αέρα για 1 ώρα και 20 λεπτά περίπου. Θέλουμε να ξεκολλάνε εντελώς από κάτω όλα.
Συστατικά
Για μένα πρέπει να είναι τραγανοί απέξω και μαστιχωτοί στο εσωτερικό! Έτσι ακριβώς είναι αυτοί εδώ οι μπεζέδες ή αλλιώς ”μαρέγκες” όπως τους λένε πολλοί !